Je hebt een klacht, dat is vervelend en moet opgelost worden. Graag ga ik met jou in gesprek over uw klacht om te kijken of wij samen een oplossing kunnen vinden.


Vind je het lastig om het bespreekbaar te maken dan kun je er ook voor kiezen om het schriftelijk te doen. Uiteraard gaan we daarna samen in gesprek om te kijken of we de klacht kunnen oplossen.

Lukt het niet om er samen uit te komen dan ben ik via mijn beroepsvereniging NVST aangesloten bij een klachtenfunctionaris (Quasir) en bij een geschillencommissie (Stichting Zorggeschil). De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en ondersteunt je bij het formuleren van uw klacht en het onderzoeken van een oplossing. Ik word op de hoogte gesteld van het inschakelen van de klachtenfunctionaris.

Indien samen met de klachtenfunctionaris geen oplossing wordt gevonden, kun je terecht bij de geschillencommissie. De klachtenfunctionaris kan jou ondersteunen bij het inschakelen hiervan. Een geschillencommissie doet een bindende uitspraak.

Zie ook de klachtenregeling zoals gepubliceerd op de website van de NVST.

Stappenplan bij klachten

  1. Ga in gesprek met jouw therapeut;
  2. Indien stap 1 geen oplossing biedt, kun je de klachtenfunctionaris van Quasir inschakelen via administratie@nvst.nl;
  3. Indien stap 2 geen oplossing biedt kun je Stichting Zorggeschil inschakelen, dit gaat via de klachtenfunctionaris.